U sfruttamentu di i curatori di i paesi di l'UE è di i paesi chì ùn sò micca membri di l'UE hè in fine.
I criminali veri utilizanu stu sistema, sò e persone chì anu bisognu di cura è i so parenti.
U sistema di cura 24-ore di l'anziani funziona principalmente cù l'aiutu di caregivers stranieri mal pagati. Un ghjudiziu fundamentale pone avà limiti duri à sta pratica per u benefiziu di i caregivers.
Spessu, questu hè u solu mutivu perchè e persone anziane sò curate in i so quattru muri in Germania, perchè decine di migliaia di donne di i paesi di l'UE è di i paesi fora di l'UE s'occupanu di elle, mantene, cumprà per elli. U ricercatore infermieru di Colonia, Michael Isfort, cunsidereghja chì i caregivers di l'Europa orientale sò sistematicamente pertinenti. Ma spessu travaglianu assai in cundizioni dubbitose: In ghjiru à l'ore, senza vacanze, pocu soldi. Hè cunnisciutu da anni, ma assai in pulitica ùn vulianu micca guardà cusì da vicinu.
L'esperti apprezzanu, quellu trà 300.000 à 600.000 i travagliadori stranieri sò impegnati in l'assistenza domestica – a maiò parte e donne da u livante- è i paesi di l'UE di l'Europa Centrale è l'Ucraina, Bosnie, Albania è Kosovo.
Viaghjanu da dui à trè mesi è dopu tornanu in patria. A maiò parte di elli sò impiegati da una agenzia in u so paese. Certi ghjunghjenu cum'è autonomi. O l'agenzie polacche furniscenu staff di supportu da Bosnia, Albanie, Ucraina o Kosovo è mandalli in Germania senza un permessu di travagliu validu.
L'Istitutu Germanu per i Diritti Umani hà fattu un bilanciu 2020, parechji di l'aiutarii sò “di a sfruttamentu di u travagliu più pesante” affettatu.
Mancanza di cumpetenze linguistiche, mancanza di sperienza di travagliu, ore di travagliu eccessive, U cambiamentu di locu è a paura di l'autorità anu purtatu à questu, ch'elli campavanu in isolamentu suciale in Germania.
U Tribunale federale di u travagliu in Erfurt hà avà stabilitu limiti à u laissez-faire per mezu di una decisione di primura. A più alta corte di travagliu tedesca hà decisu, quellu di un Bulgaru, chì hè stata intermediata da una agenzia bulgara è chì, secondu e so proprie informazioni, via 24 ore à ghjornu 90 Donna anziana di un annu in Berlinu, u salariu minimu tedescu hè duvutu – ancu per i tempi di standby.
Sicondu u Tribunale Federale di u travagliu, l'infirmieri 24-hour da l'esteru anu ancu u dirittu à un salariu minimu.
Chì sò e cunsequenze di u ghjudiziu?
Hè sempre difficiule à vede. Infermieri di l'Europa di l'Est attualmente guadagnanu trà 1500 e 1700 Euro. Cù cura 24 ore, questu currisponde à un salariu orariu di 2,08 Euro, calcula l'Associu Federale di i Servizii di Cura (BBD) nanzu. “Se applicemu e norme naziunali à l'assistenza 24 ore, sò quì circa 3,5 eppuri, cusì vacanze, i ghjorni di riposu è i tempi di vacanze ponu esse cuncessi. Saria circa 9000 Euru à u mese”.
Ma nimu si pò permette. I centri di cunsiglii à i cunsumatori sottolineanu, chì l'assistenza 24-ore da una sola persona ùn hè micca ghjuridicamente pussibule. Si riferenu à parechji mudelli, impiegà assistenti stranieri legalmente: Quale agisce da sè stessu cum'è impiegatore, deve rispettà a legislazione tedesca di u travagliu è pagà u salariu minimu.
Inoltre, i contributi à a sicurezza suciale di u patronu sò duvuti. Chì costa almenu 3000 Euru à u mese. Se pigliate invece un fornitore di servizii stranieri, l'obbligazioni di u patronu ùn valenu più. Tuttavia, a cumpagnia deve pagà l'impositi per i salariati in u so paese d'origine. Ci hè ancu e spese d'agenzia. Trà 2000 L'euro ùn funziona mancu.
Tutti i supervisori stranieri devenu chiede immediatamente cunsiglii legali è reclamà u salariu persu.
Perchè quelli chì anu bisognu di cura è i so parenti sapianu esattamente, chì l'impiegu di i curatori per l'assistenza 24 ore su 24 sò sottumessi à u salariu minimu. Quessi sò i veri criminali.
Avà duvete fà richieste elevate per u rimborsu di i salarii è di i contributi di securità suciale.
U vostru Rudolf Sagner
prufissiunali tedesco Agency
Jobagentur Europe